Izotoniczne, hipotoniczne czy woda

Izotoniczne, hipotoniczne czy wodaCzym uzupełniać płyny podczas treningu. To pytanie zadają sobie szczególnie początkujący sportowcy. Jeśli ćwiczymy niezbyt intensywnie, a trening nie przekracza godziny, to spokojnie możemy pić wodę. Dobra będzie woda mineralna, ze zwiększoną ilością magnezu. Natomiast jeśli treningi są długie i wyczerpujące, to trzeba sięgnąć po napoje dla sportowców. Na rynku jest ich spory wybór. Można je też przygotować samemu. Napoje dla sportowców nie tylko dostarczają do organizmu wodę, ale także energię w postaci węglowodanów oraz sole mineralne. Najczęściej stosowane są napoje izotoniczne, które służą do uzupełnienia wody i pozostałych składników. Stężenie składników przypomina stężenie osocza krwi. Jeśli potrzebujemy przede wszystkim uzupełnić wodę, to najlepszy będzie napój hipotoniczny, zawierający niewielką ilość elektrolitów i cukrów. Zapewnia doskonałe wchłanianie wody. Jeśli potrzebujemy szybko uzupełnić energię, to wtedy przyda się napój hipertoniczny. Jego spożycie zwiększy ilość glikogenu w organizmie, który w ten sposób będzie miał z czego czerpać energię.